A Humda Lab és az AVL RACETECH közös fejlesztésű hidrogénüzemű motorja

Mérföldkőhöz ért a Hidrogénüzemű motorfejlesztésünk!

Nagy örömmel számolunk be arról, hogy alternatív hajtásrendszerekkel foglalkozó csapatunkkal részt veszünk egy hidrogénüzemű, nagy teljesítményű, 2 literes turbómotor átalakításában, fejlesztésében az AVL RACETECH-kel! Hidrogén, mint energiahordozó felhasználása egy lehetséges mód arra, hogy a zöld céljainkat hamarabb tudjuk elérni, teljesíteni.

Egy energiahordozó „zöld mivoltának” vizsgálatakor a környezeti hatások fényében az energiafajta előállítását, az energia tárolását, illetve annak felhasználását is érdemes vizsgálni. Hidrogénüzemű motorfejlesztési projektünk a felsoroltakból kettőt nem csupán áttételesen érint, hanem kifejezetten foglalkozik az új energiahordozó tárolásával és felhasználásával egyaránt.

Manapság, amikor a hidrogén hajtás kerül szóba a közúti közlekedés kapcsán, legtöbbször az üzemanyagcellákról esik szó, azonban ezek alkalmazása nem minden járműtípus, gyártási környezet vagy felhasználás mód (pl. nagyteljesítményű járművek, versenyjárművek) esetén kizárólagos. Projektünk megcélozza a hidrogén kevésbé kiaknázott felhasználási módjának vizsgálatát, tervezését és tesztelését is, a hidrogén belső égésű motorokban való elégetésével.

Fontos hidrogénüzemű mérföldkő

A projekt egy fontosabb mérföldkőhöz érkezett, hiszen a fékpadi tesztek során olyan teljesítményt ért el, ami megerősítette a szimulációkban korábban kiszámított csúcsértékeket, sikerült elérni 301 kW (150 kW/l) teljesítményt.

Ez egy hosszú kifutású projekt első mérföldköve, a fejlesztés és a tesztelés folytatódik!

Scroll to Top