Az IAC szimulációs versenye lehetőséget adott együtt versenyezni több csapattal a világ minden tájáról a monzai F1 versenypályáján szimulációs környezetben. A szimuláció a legtöbb fejlesztési folyamatban egy nagyon fontos eszköztár, mert egyrészt a költséges versenypálya és jármű időn tudunk spórolni, másrészt pedig gyors visszacsatolást kapunk az egyes kódelemek és paraméterbeállításokról, mivel rövid idő alatt sok iterációs ciklus megy végbe.
IAC – 3 fordulós szimulációs verseny
Az első kihívásban önvezető módon a szimulációs környezetben 2 teljes kört kellett mennünk az autónkkal, úgy, hogy csak magunk voltunk a pályán, amilyen gyorsan csak tudunk. Ebben a fordulóban 18 csapat indult, és mi az 5. helyen zártuk ezt a kört. Az alábbi videóban a ForzaETH (carbon), a CODE19-Luddy AI (piros) és mi (zöld) „versenyzünk”, ahol az egyénileg futott köröket egymásra illesztették.
A második kihívás során, már nem magunkban voltunk, ezúttal az algoritmusunkat már NPC autókkal mértük össze. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy ebben a fordulóban a dobogóra kerültünk és elértük, az előkelő 3. helyet az induló 11 csapatból. Erről is készült videó, kétszeres gyorsításban:
Sikeresen teljesítettük a 3. kihívást is, amely során már a többi csapat által fejlesztett algoritmus ellen versenyeztünk, ezért a pályán egymás menővereire is figyelnie kellett az autonóm “pilótáknak”. A végeredményt a Las Vegasban megrendezett CES kiállításon tették közre, amit távolról mi is követtünk. Összesítetteben végül a 4. helyen zártuk a versenyt. Az alábbi videóban megtekinthető a 3. kihívás összefoglalója is:
Izgatottan várjuk az élő autonóm versenyt Abu Dhabiban az A2RL szériában, ahol az IAC szimulátor versenyen szerzett tapasztalatok nagyon értékesek lesznek.